AKADEMI SILAT SENI GERAK MAKRIFAT (ILMU KEBATINAN)

AKADEMI SILAT SENI GERAK MAKRIFAT


ILMU PERSILATAN DAN PERUBATAN (KEROHANIAN) WARISAN SYEIKH PENDITA MAHAGURU ADI PUTRA, SUNAN KALIJAGA DAN TOKKU PALOH

ILMU KEROHANIAN DALAM KATEGORI ILMU GHAIB ( SILAT BATIN SUNAN KALIJAGA@GERAK FAQIR) & ILMU SYAHADAH (SYAHADAT TOKKU PALOH@TITIK 9)

Thursday, September 1, 2011

900 YEARS BANI HASYIM KELANTAN (BHG II)


MQTK ABAD KE- 17

KEJATUAHN MELAKA DAN KEWUJUDAN MAZHAB KRISTIAN PROTESTAN

1511M Hang Tuah Ghaib. Portugis rampas melaka. Mazhab Protestan dimulakan oleh seorang Larry King, German dan diterima oleh Istana England.

1600-1700M – Kelantan berpecah 3 Raja dan Istana Negeri di bawah Raja Jembal, satu lagi keturunan dari salasilah Raja Kelantan. Kelantan diterajui oleh Adinda Sultan Abdul Rahim. Namun tidak berapa lama baginda dibunuh pula oleh....(ini rahsia MQTK)...di “Tasik Lelayang Mandi”(sekarang dalam Melor, jajahan Kota Bharu). Segala Kitab Istana dan kebesaran dipindahkan ke Kota Kubang Labu, Istana Kelantan era 1700M – 1756M diterajui oleh Long Senik dan kemudiannya Long Pandak dari anak beranak kesultanan Pattani dan Raja Biru. Ancaman Siam berterusan memaksa semua kitab-kitab muktabar Istana Pattani(Jawi) dipindah ke Kelantan. Long Gaffar dan 7 hulubalang Istana Reman ditugaskan bertolak terlebih dahulu ke Kelantan, menuju ke Bukit Panau(destinasi perjalanan Wali Allah tertuju ke pusat pertapaan yang masyhur di sesuatu wilayah)



MQTK ABAD KE-18
BANI HASYIM PATTANI PINDAH KE KELANTAN


1756M – Tragedy Kain Cindai Istana Kelantan bergolak apabila Sultan Kelantan Long Pandak bunuh isterinya, yang juga saudara sesusu Long Gaffar atau saudara angkat. Mayat isterinya dibogelkan di Gajah diraja dipaksa mengheret mayat tersebut ke rumah ayahandanya Long Sulaiman yang juga Raja/Penghulu di Legeh. Persitiwa sedih nenek moyang kami ini diingati dan selalu dibaca oleh nenek moyang sejak kami kecil dengan penuh syahdu dan pilu/sedih(mereka menangis macam separuh sedar masa cerita). Sultan Kelantan dibunuh. Kuasa dirampas oleh datukndaku. Tok Limbat wajibkan Bidayatul Hidayah dan Minhajul Abidin Khatam semua cucu cicitnya sebelum kahwin. Hudud dilaksana di Kelantan bila semua berjaya diberi ILMU.


KEJATUHAN PATTANI KEPADA SIAM(ERA UFTI) DAN KEMERDEKAAN USA DARI BRITISH

1764-65M sewaktu USA baru beroleh merdeka dari British setelah George Washington menang perang di 13 wilayah komanwel, Istana Pattani dan raja terakhir, Raja Biru akhirnya berjaya dikepung oleh lebih 70,000 bala tentera siam Buddha setelah kedudukan Meriam Seri Pattani (yang terbesar abad itu) serta 3 yang lain, yang dibina dengan kepakaran Teknologi China diketuai oleh Cina muallaf bernama “Tok Kayan”, yang berpihak kepada kerajaan Islam Pattani, dibocorkan oleh anak melayu sendiri yang bersubahat dengan pihak Siam. Meriam Seri Pattani hingga kini diletak di depan Kementerian Pertahanan Thai, Bangkok. Istana dibakar. Raja Biru dipaksa turun tahta. Pattani jatuh 100% ke tangan Siam. Majapahit II di bawah Sultan Malikul Zahir atau Mahmud Shah, perlis, dan kedah seramai sekitar 100 ribu orang dipaksa membayar ufti kepada Sukhothai, jika tidak mahu diserang oleh lebih 200,000 tentera Buddha Sukhothai.

Manakala Melalui Kedah, Syeikh Abdul Jalil selaku Mufti Sultan Kedah dan anaknya Syeikh Abdul Samad Al-Falembani(pegarang kitab Sirru Salikin) diarahkan membina meriam mengadap Kuala Kedah(hingga kini ada-boleh dilihat). Meriam itu dibina oleh seluruh rakyat kedah dan yang anehnya ia meletup apabila tentera Siam menghampiri darat, walaupun tidak diisi peluru oleh sesiapa. Dengan itu Kedah tidak dapat dimasuki. Syeikh Abdul Jalil yang penuh karamah itu dimakamkan di Jitra Kedah dalam parlimen Kubang Pasu, dan hingga kini makamnya sentiasa redup teduh dan bebas dikunjungi sesiapa dengan Notis Kerajaan Kedah tertulis “MAKAM WALI ALLAH” dan sentiasa mempunyai wakil kami (proksi MQTK – Liga India Muslim Malaysia – dianggap pusat Pertapaan kawasan Utara dalam sejarah nenek moyang dulu, dan kami dikehendaki sambung hingga kini-jika ada melibatkan permohonan besar Raja-Raja Melayu atas sesuatu urusan sulit Negara/agama dan bangsa).

Denga kejatuhan Pattani, lebih 20,000 nenek moyang kami di era itu dipaksa berjalan kaki hampir 1000 kilometer ke ke Bangkok dengan dicucuk kakinya dengan rotan. Yang mati ditinggalkan, yang hidup dipaksa membina Istana untuk King Sukhotai(cucu cicit King Rama yang tuntut bela kematian nenek moyangnya dipenggal Cik SIti Wan Kembang, di tangan Majapahit II/Kelantan). Sebuah penempatan khas di pinggir sungai tengah kota Bangkok hingga kini menjadi penempatan penghijrah nenek moyang kami itu. Kebanyakkan tidak pandai lagi berbahasa melayu.

Manakala yang sempat melarikan diri ke Kelantan, termasuk arwh nenek moyang kami disambut oleh Long Gaffar dan Long Yunus yang telah lebih 20 tahun mengusai kerajaan Kelantan setelah menjatuhkan hukuman bunuh(Qisas) ke atas Sultan Long Pandak yang bunuh dan ttambat pada gajah mayat isterinya dihantar ke rumah mertua(dituduh berzina). Tanah diberi percuma termasuklah tapak MQTK yang didaftarkan kepada Raja-Raja Melayu. Semuanya dikurnia oleh As-Sultan secara percuma(era Sultan Muhammad IV-1900). Terima kasih Raja2 Melayu.


HUDUD KELANTAN 1756M-1909M.

22 Kitab muktabar Istana Bani Hasyim Pattani mula diajar semuala di Limbat oleh Tok Baruh, seorang yang arif ilmu tasauf dan semua kitab muktabar para pejuang dan Wali Allah itu. Long Gaffar akhirnya dikahwuinkan dengan merua Raja Biru, iaitu Datuk Syed Kadok yang bermastautin di Kadok dan terkenal memelihara Gajah di mana semua Gajah kegunaan Sultan/Istana Kelantan di bawah bidangkuasanya(kalau sekarang ibarat dia bagi sewa mercedez kepada Istana laa).

1764M USA merdeka dari British dengan bantuan Freemason (semua 6 orang presiden USA terawal disahkan anggota freemason oleh nenek moyang Istana Kelantan dan direkod oleh Datuk Bentara Kanan (Syed Nik Alwi - moyang sepupu datuk kepada Nik Mahmud atau Datuk Perdana dan sekarang cucu cicitnya ramai di Bagan, dan Rantau Panjang, D8-MQTK adalah dari titihan ini, penjaga kubur arwah di Tumpat) setelah George Washington menang perang 13 wilayah jajahan British, dan beliau dilantik Presiden Pertama USA dan berperang dengan British. Long Gaffar & Long Yunus menguasai 100% Istana Kelantan.

Sistem Hudud dilaksana apabila kitab Munyatul Mushalli karangan Wali Abdal di Masjdil Haram yang juga sahabatnya iaitu Syeikh Daud Al-Fathoni sampai ke Istana Kelantan pada 1757M untuk seluruh anak Melayu di bawah payung dan naungan Raja Bani Hasyim yang adil lagi penuh karamah(Wali-Wali Allah - telah dilatih oleh datukanda arwah Tok Limbat/Long Gaffar semua Ilmu Istana Pattani kepada Long Yunus di Pondok Jeram dan Limbat, sebelum mengahwinkan baginda dengan Puteri Sultan Terengganu). Pemberontakan dari kerabat Long Pandak mewujudkan siri perang kecil dalaman Quraisy sesama kerabat Bani Hasyim ini kerana ianya melibatkan Tanah satu negeri dan Long Gaffar - Long Yunus dianggap perampas hak mereka hingga jadi miskin papa.

(Nota PKLGK : Dengan tertubuhnya Long Gaffar, mereka kembali bersatu. Penempatan dan tempat operasi mereka di Sukirin yang juga tempat persidangan para VIP Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Rashid Maideen, Syamsiah Fakeh, Chin Peng dan lain-lain dalam tanah seluas 100 ekar di Selatan Thai itu juga kekal milik mereka dan dipersetujui oleh pihak Thailand dan diwasiatkan kepada Tok Nebeng Nawi, anak jati Pasir Mas titihan Tok Wali Hasan Lati. Pakatan Melayu penyokong Long Pandak dan berkerjasama dengan PKM untuk lawan Raja melayu berkubur pada 1985 dengan tertubuhnya PKLGK dan Rundingan Baling. Sejak itu ramai yang "Melayu Komunis" diterima kembali ke Malaysia baliik ke kampung asal di Kelantan, manakala para pimpinan tidak diizinkan dan kekal di Sukirin. Kerabat Long Pandak(Bani Hasyim Kelantan) juga diterima kembali berada dalam PKLGK (Kerabat Istana - Long Gaafar-Long Yunus) walaupun asalnya mereka bersama Rashid Maideen dan Syamsiah Fakeh.
_______________________________________________________________________________

MQTK ABAD KE-19

1874 Frncis Light duduki Pulai Pinang untuk kurangkan pengaruh belanda dan Portugis.

BRITISH KE KELANTAN BANTU LAWAN SIAM/PERTAHAN RAJA MELAYU/KEKALKAN RAJA MELAYU

1909 Perjanjian Bangkok. Majapahit II di bawah Sultan Muhammad IV, dikemudi oleh Datuk Perdana Kelantan. Untuk mengelak lebih ramai jumlah askar Kelantan terkorban di mana jumlahnya telah sedikit (lebih 400 ribu sepanjang 900 tahun perang), akhirnya terpaksa mengalah dan Pattani terpaksa diserah kepada Siam (atas tuntutan balas dendam Cik Siti Wan Kembang penggal leher King Rama pada 1350M). Campur tangan British berjaya hentikan ufti pitis emas ke Siam oleh kelantan, kedah,terengganu dan perlis lebih 200 tahun.

1909 -1946 Selepas Kelantan sahih tamat perang dengan Siam dan Jepun, dengan campurtangan kuasa Kristian British, dijemput bersama ke dalam Persukutuan Tanah Melayu. Tokoh Genius Majapahit II/Kelantan Datuk Perdana, Datuk Perwira, Datuk Syed Kadok, Nik Ahmad Kamil dan ramai lagi pimpinan Bani Hasyim era tersebut adalah yang bertanggungjawab membawa Kelantan ke dalam Malaysia dan mengemudi Tanah Melayu merdeka dari naugan Gereja Vetican dan Empayar Kristian British. UMNO dilancar di Istana Johor setelah disiapkan oleh pakar undang-undang British Majapahit II(Kelantan) – Tan Sri Nik Ahmad Kamil. PATI RAHSIA asma 99 Nama Allah dan Teknik-Teknik khusus penggunaannya untuk mengawal 7 petala langit dan 7 petala bumi, dilancar di Kota Bharu oleh Majlis Gama Islam diketuai Datuk Perdana.

Perlis, Kelantan, Kedah, Langkawi berjaya ditarik berada di bawah British untuk seketika. Sukhothai agak gerun dengan empayar Kristian terbesar dunia yang sengaja dijemput oleh Datuk Perdana sebagai jalan terakhir untuk elak Siam terus mara, dengan balasan Raja Melayu mesti membekalkan bahan mentah utama kepada British iaitu ;

Getah,
Bijih timah dan
Bijih besi

kerana revolusi industry telah bermula. Etset di Kerila diserah kepada British dan besi dikeluarkan di Temangan. Kekayaan besi Kelantan dizahirkan dengan arahan Datuk Perdana agar Jamatan Besi dibina yang terpanjang di Asia. Tiada kuasa di asia yang berani lawan bala tenera King Buddha Sukhothai waktu itu, kecuali cucu cicit Cik Siti Wan Kembang/Puteri Linang Cahaya penguasa Majapahit II(Kelantan) abad ke-14M ini. Bagaimanapun British dibawah kristian datang dengan motta “Love Your Enemy”. Sesuatu yang sedikit sinis dan menyentuh hati kecil Raja-Raja Melayu(agar sedikit lembut dengan musuh).

ERA ISLAM TANPA KHALIFAH DUNIA – BERMULA..!!

1924 – Empayar Islam Dunia di bawah Khalifah Utmaniah terakhir Sultan Abdul Hamid II, isytihar tidak berkuasa lagi ke atas 3 Tanah Suci Umat Islam Dunia9lucut jawatn khlafah Islam – Islam Dunia tiada Khalifah). British terpaksa campurtangan dan semua Negara terbentuk seperti Kuwait, Libya, Mesir Arab Saudi dan sebagainya dengan bebas Negara masing-masing dari kekuasaan dan Jajahan Turkey Uthmaniah. Kamal At-Tartuk mengambil alih Turkey dan melancarkan sekularisme. Kelantan di bawah Datuk Perdana dan Sultan Muhammad IV, dan Sir Lawrence Guillmard adalah Penasiaht HM King George IV berada di Kota Bharu pada waktu itu bersama Tok Kenali, ikutan dan rujukan Ulama’ seluruh Asia Tenggara waktu itu.

KENAPA KELANTAN BERSAMA HM KING GEORGE VI BILA SYARIF AL-HUSIN DI MAKKAH, DILUCUT JAWATAN KHALIFAH ISLAM DUNIA - OLEH BRITISH PADA 1926..??

1925M – Tun Mahathiir, PM Malaysia ke-4, baru lahir di kedah. Sekali lagi keputusan besar terpaksa dibuat oleh Istana Kelantan apabila HM King George IV, melalui Pesuruhjaya Tinggi dan Penasihat Sultan Muhammad IV yang dilantik, Sir Lawrence Guillmard, meminta pandangan dan pendirian Raja Melayu Kelantan (di bawah Datuk Perdana) mengenai kedudukan Syarif Al-Husin yang dilantik sebagai Khalifah Umat Islam dunia dan disokong oleh Syeikh Abdul Rahman Al-Ismaili yang membawa mazhab Syiah dan bersekutu dengan Hitler, salah seorang yang dimaklumi ejen British sedang cuba menguasai eropah dan menggugat empayar Kristian British dengan doktrin tanpa kitab Samawi(Diktator). Mesyuarat lama di rumah arwah Datuk Perwira Ketereh berakhir dengan keputusan semua yang tua-tua mendapat alamat Syarif Al-Husin tidak layak ditabal selaku Qutub atau khlifah Islam dunia. Kerajaan Islam Melayu Bani Hasyim Majapahit II terpaksa bersama British, dan bermufarraqah(berpisah imam dan makmum) dengan Syarif Al-Husin.
Sir Lawrence Guillmard membawa berita gembira dari Istana Kelantan itu kepada HM King George VI berserta Nik Ahmad Kamil yang baru tamat MCKK, untuk dimasukkan ke dalam aliran Undang-Undang di Lincon Inn University, atas tajaan Penuh Majlis Agma Islam Kelantan yang sewaktu itu , dibawah Teraju Wali Allah yang zuhud lagi alim Syeikh Hj. Muhammad Yusuff atau popular disebut “TOK KENALI” yang amat rapat dengan Sir Lawrence Guillmard yang fasih loghat Kelantan itu.

Alim Ulama masyhur yang bersama sewaktu membuat keputusan mufarraqah itu ;

Haji Uthman Hj. Muhammad (Tok Bachok)
Haji Abdul Rahman bin Uthman (Tok Selehor)
Haji Wan Ahmad bin Wan Halim ((Tok Padang Jelapang)
Datuk Perwira Hj. Nik Daud – Ketereh (Syed Kuning-Syed Kadok Kelantan) dll.

Dengan ini Islam Raja Melayu diterima oleh British, tetapi bercanggah dengan Syiah Ismaili dan juga Syarif Al-Husin. Sejak itulah hubungan rapat Kristian British dan Islam Sunni Raja Melayu bertambah erat seperti adik beradik, ditambah perkahwinan anak Nik Ahmad Kamil dengan Bangsa British(era 1950an).

1926M - Bristish telah bersetuju dengan Raja Melayu terlebih dahulu, akhirnya memberi tekanan hingga syarif Al-Husin dimakhzulkan dari jawatan Khlaifah Islam Dunia yang berkuasa ke atas 3 Tanah Suci pada 1926M dengan bantuan Al-Saudi(kemudian dibuat nama Negara).

British tahu seluruh umat Islam Dunia tiada Imam, kecuali Serambi Makkah dibawah Tok Kenali dan Datuk Perdana, mankala British membantu pertahanan dari serangan Siam. 22 Kitab sulit Istana Pattani dan Cik Siti Wan Kembang dapat disebar sebebas mungkin. Tahun ini juga Arab Saudi mendapat nama.
1930-40 – Bersetuju dengan semua pembesar Raja Melayu, HM King George VI mengeluarkan peruntukkan khas di bawah program “Anglo-American (skim memberi bantuan kepada golongan Genius di eropah berpindah ke negara sekutu Raja Melayu dan British iaitu USA) untuk mengelak dari diguna oleh organisasi Hitler-Nazi untuk menguasai teknologi persenjataan seterusnya menmggugat kuasa dan empayar Raja Melayu dan British. Termasuk dalam perpindahan ini adalah Elbert Eistein, pakar Fizik Yahudi(pencipta Atom pemusnah Jepun & Nazi 1943) berasal dari German, dipindah dan diberi segala kemudahan di Preston USA.

1933 – Tok Kenali meninggal dunia. Kitab diserah kepada murid kanannya Tuan Guru Hj. Che Mat Tanjung Pagar dan di bawa ke ketereh oleh ayahanda kepada YB. Datuk Hj Alwy Che Mat (Adun BN Semasa) , Dengan kematian Wali Besar yang dianggap gila, sewel tak berapa waras (sebagaimana MQTK juga melalui persepsi masyarakat murakkab umum semasa yang sama) Datuk Perdana ambil alih urusan Agama dan Politik serta hubungan antarabangsa Istana Kelantan dengan bantuan anaknya yang genius, Tan Sri Nik Ahmad Kamil yang telah dipersiapkan sejak awal. Semua kitab loghat/bahasa Majapahit diterjemah ke jawi melayu kelantan. Semua pelajar ilmu pondok/keagamaan wajib menguasai bahasa dan lughah Kelantan kerana syarahan Al-Hikam, Futuh Al-Ghaib, Minhajul Abidin di baca dalam gaya bahasa Kelantan macam orang tua berleter tanpa noktah dan topik bersambung-sambung..

1933 -Hitler dilantik ketuai Nazi. Seorang yang amat bangga dengan leih 700 tahun empayar Islam Uthmaniah dan amat rapat dengan Syeikh Abdul-Rahman Al-Ismaili dari mazhab Syiah Imamiyah, menguasai 300 ribu tentera oren dan menggugat empayar sekutu kuat raja Melayu, British dan dimaklumkan oleh Sir Guillmard kepada Datuk Perdana. Dunia huru hara.anda lagi arif isu besar dunia berebut kuasa ekonomi untuk terajui revolusi industri era tersebut. Raja Melayu yang kecil tersepit antara percaturan kuasa besar dunia.
SIAM BUDDHA MEMBANTU PENJAJAHAN JEPUN KE ATAS RAJA MELAYU.

1941 – Disebabkan kengganan Raja-Melayu+Raja British menjual hasil getah, tembaga, bijih besi yang amat diperlukan oleh industry mesin yang baru berkembang pada sekutu Siam iaitu German dan Jepun, Hitler akhirnya bermesyuarat di Geneva dengan General Yamashita Jepun secara sulit dan memutuskan untuk melumpuhka nmonopoli ekonomi empayar British adalah dengan menguasai pembekal sumber utama British iaitu “Kelantan di bawah Raja-Raja Melayu”. Disember 1941. Jepun bom 18 kapal USA di Pearl Harbor dan bunuh 2800 nyawa. Seterusnya Kelantan dijajah dalam tempoh kurang 8 jam keesokkan harinya. Siam member laluan darat kepada Jepun yang berbasikal dari utara, manakala melalui laut mendarat di Seri Telong dan melalui udara mendarat di Pengkalan Chepa. Pegawai British diselamatkan dan Jamabatan Besi Kusial terpaksa dibom untuk sekata kemaraan Jepun yang hanya mahukan kepala British, dengan motto Asia for Asia.

SISTEM MONARKI RAJA MELAYU DAN BRITISH SEJAK LEBIH 1000 TAHUN, CUBA DIHAPUSKAN DARI MUKA BUMI OLEH YAKUZA-JEPUN, HITLER-GERMAN, FASCIST-ITALY DAN KOMUNIS. - BANTUAN BRITISH.

1943 – Manhattan Project. Cadangan asal pihak penasihat Raja Melayu menggunakan sejenis logam aktif seperti Natrium Oksida yang boleh meletup di dasar laut menghasilkan kucahan ombak besar(Kuasa Air) atau “Tsunami” untuk menenggelamkan 100% pulau jepun ditukar dengan kaedah dan teknik lebih murah serta lebih berperi kemanusiaan. Tajaan USA dan hanya menelan belanja USD50 billion tanpa bayaran balik. Projek sulit sekutu Raja-Raja Melayu dari British, China, Rusia, dan USA dengan kepakaran pakar fizik Elbert Einstein(Yahudi), untuk cipta over heating 3000 darjah Celsius(Kuasa Api) untuk menghanguskan 100% hidupan dan struktur logistic/bangunan berpuluh kilometre persegi kawasan menggunakan setengah tan plutonium (bom Atom), yang mampu membakar hangus semua hidupan dalam orbit tersebut dalam tempoh kurang 10 saat kesan radioaktif atau bahang/wap kepanasan melampau itu. Ianya hanya umpama sekumpulan nyamuk ditelangkup di bawah kuali panas dan amat mudah beratus ribu jin-jin yakuza jepun sekaligus mampus..dan yang cedera cacat kekal entah berapa juta hingga kini..!!.

1945 – Jepun dilayan dengan penuh hormat mengikut kaedah Raja-Raja Melayu, dengan jamuan dan pesta beramai-ramai menyambut “Bom Atom”. Raja Melayu bebas dari Jepun gilor babi celako ciss (tuk nenek ambo ramai hilang - rekod PKLGK/MQTK lepas 1946, lebih 276 orang hilang tanpa kubur...!!). General Yamashita laknatullah dihukum bunuh/tembak oleh USA atas salah guna kuasa tentera(Raja Jepun tidak dihukum). Hitler bunuh diri. Fascist di Italy berkubur, tetapi diganti dengan Mafia pulak..!! Jambatan Kusial Tanah Merah diberi Gelaran Guillmard Bridge - Ahli Astronomi dan Penasihat kanan HM King George IV dan Sultan Muhammad IV 1900-1920M - era Tok Kenali, Wali Allah masyhur menjadi Ketua Majlis Agama Islam Kelantan.

BILA MASJIDIL-AQSA JATUH DAN ISRAEL/NEGARA YAHUDI TERBENTUK DI DUNIA..??

1946M Tan Sri Ni Ahmad Kamil(Alumni MCKK 1925), bekas pensyarah undang2 di Bristol University 1930an(guru law moden seluruh Bangsa British/pengasas komanwel) draft perlembagaan Negara dan UMNO, atas permintaan Dato Onn bin Jaafar dan para pembesar Melayu waktu itu untuk satukan bangsa Melayu dengan 9 Raja. Singapore, Sabah Serawak mengikut. MENSA(orang bijaksana, waras, ada ilmu kitab atau rujukan benar) ditubuhkan di London oleh seorang Lulusan Undang-undang dan sahabat/kenalan Tan Sri Nik Ahmad Kamil untuk mudah rujukan dua institusi Raja kemudian hari.

1948M Israel mula Isytihar negara(dan istihar merdeka 1969). Pati Rahsia diwajibkan kepada semua sanak sedara yang dipaksa mengikikut Nik Ahmad Kamil. Doktrin komunis memcahkan lagi melayu. Rashid Maideen, Syamsiah Fakeh, Chin Peng mula cuba mengambil alih kuasa Raja-Raja Melayu dan beroperasi dari hutan dan lading getah seluas 100 ekar di Sukirin,Selatan Thailand yang juga dimiliki anak Melayu(Pasir Mas) dan pengamal kitab Cik Siti Wan Kembang.

1952M – HM King George Meninggal. HM Queen Elizabeth II ambil alih Istana Buckingham dan empayar British. Genius Majapahit II, Nik Ahmad Kamil selaku pakar Undang-Undang da guru Undang-Undang British dipanggil ke Istana Buckingham untuk susun semula semua lebih 50 buah Negara di bawah Komanwel. Di Malaysia - Parti Melayu berpecah. Wujud PAS, oleh yang tertolak disebabkan kurang bijak sana di mata para penasihat tertua, yang inginkan Islam tanpa pengaruh seluruh orang tua-tua kerabat Bani Hasyim dan Istana ini serta kebanyakkanya bukan dari aliran/fahaman/mazhab Jaafari atau Bani Hasyim. Namun dibenarkan kerana tetap mengaku Islam.

SIAPAKAH WANITA PERTAMA BUKA FIRMA GUAMAN MALAYSIA..??

1957 Merdeka – Tan Sri Nik Ahmad Kamil ke England lafaz merdeka depan HM Queen Elizabeth II – tanpa perang dan pertumpahan darah kerana British tidak bermusuh dengan Raja Kelantan, malah sekutu rapat. Anak bongsu Nik Ahmad Kamil (Nik Mariah Lawyer lulusan London –wanita pertama melayu buka firma guaman di malaysia) akhirnya sengaja dikahwinkan dengan bangsa British untuk menguatkan lagi jaminan hubungan dua bangsa ini demi menjaga dari ancaman Siam kepada cucu cicit di kemudian hari. Wujudlah MQTK yang darah campur habis lintang pukang india+british+melayu+china+monggol+turkey+arab+Israel+nasrani... etc..etc...(jadi konflik ada anak cucu kerabat tak faham dan keliru identity..!)

1957M Malaysia merdeka

1963 – Nama baru Malaysia. 5 Prinsip rukunegara untuk jamin keamanan Negara majmuk diperkenal oleh Nik Ahmad Kamil.

1964M - BERILMU-BERAMAL-BERAKHLAK DIJADIKAN MOTTO SMTK.

1969 - Israel dengan rasmi dimasukkan kedalam peta dunia.

1973 – Australia membenarkan Orang asli terlibat urusan pengundian dan ahli parlimen. Israel memenagi perang Yong Kippur menyebabkan tentera Mesir terpaksa berundur.

1974 –Tun Razak Meninggal dunia. Tun Husin Onn ambil alih teraju Malaysia dan DEB. Petronas ditubuh sewaktu Tengku Razaleigh Hamzah selaku Menteri Kewangan Malaysia.

1977 – Tan Sri Nik Ahmad Kamil meninggal sewaktu bertugas elaku Speaker Dewan Negara. Semua kitab, buku, diary, catatan, nota dan semua dokumen sulit beliau dirahakan disimpan di satu tempat khas di Kadok(salah sebuah rumah nenek moyang kami/D1-MQTK). Dokumen sulit tersebut jika didedah kepada umum anak melayu automatik akan berperang sekali lagi dengan Siam dan sesama Melayu yang bodoh/buta sejarah negara dan bangsa serta Islam Asia Tenggara ini..!!

1981 – Tun Mahathir PM Malaysia ke-4. 23 tahun pegang PM melahirkan lebih 40 jutawan Bumiputera, namun DEB masih dibawah 20%. Anak luar nikah didaftar oleh JPN seramai 257 ribu orang. Revolusi Industri dan Teknologi dilancar dengan agresif. Malaysia dipacu keluar dari status negara pertanian kepada negara pengeksport tenaga mahir dan peralata kejuruteraan dan teknologi tinggi termasuk komputer, satelite dan peralatan perang. Beratus pelabur asing dijemput membuat pelaburan besar bernilai lebih 40 billion dalam semua sektor di bawah 17 kementerianya. Kerangka pembangunan segala aspek Infrastruktur negara seperti empangan elektrik, jalanraya, lapangan terbang, banda satelite dan sebagainya lagi dijana dengan aset Bumiputera bernilai lebih RM100 billion(di mana Petronas penyumbang utama/pembayar cukai terbesar sejak 1974 - lebih RM100 billion). Krisis kegagalan pengurusan aset Melayu terburuk. Skandal BMF RM2.1 Billion duit bangsa Melayu lesap sekelip mata di Hongkong. Jalil Ibrahim auditor dihantar untuk menyiasat di bunuh. Kes di tutup.

1985 – Proton keluarkan model pertama. Tragedi Memali. 13 pengikut Ibrahim Libya Baling Kedah, maut ditembak PDRM di bawah Tun Musa Hitam, sewaktu Tun Mahathir berada di China. PKM dan Kerajaan Malaysia tandatangani PKM letak senjata - tak mahu lawan lagi.(Tanah ladang beratus ekar di Sukirin, pusat operasi melayu frust cucu cicit Long Pandak musuh Raja Kelantan dan Parti Komunis Malaya, automatik berpindah ketangan kerabat MQTK, Kak Ma dan Tok Nebeng Nawi - tukar jadi tempat rehat/kebun/honeymoon ahli-ahli MQTK). Pertubuhan Kerabat LOng Gaffar dibentuk dengan Bapa Saudara Sultan Ismail, arwah Tengku Faisal jadi YDP. Pertama. Bani Hasyim sekali lagi dikerah bersatu atas nama nenek moyang (sedikit dibenci oleh anak melayu sendiri yang buta sejarah).

KENAPA URUSAN KITAB NENEK-MOYANG PERLUKAN NAUNGAN PERTUBUHAN KERABAT...??

1987M Rujukan sulit Nik Ahmad Kamil, Datuk Perdana dan semua pembesar Majapahit II terdahulu melibatkan 300-400 jam membaca, sebanyak 22 buah diwajibkan dalam kerabat Tok Kadok/Datuk Perdana Datuk Perwira Kelantan – yang bernaung di bawah Pertubuhan Kerabat Long Gaffar Kelantan(organisasi kerabat zuriat Rasulullah SAW /kerabat Istana sahaja) dan didaftar secara sah di bawah kuasa Raja-Raja Melayu(semua yang sahih haram zakat dan sedekah kecuali hibbah atau hadiah mengikut kitab Matla Al Badrin, pegangan nenek moyang -dipaksa/diugut halau dari kerabat jika enggan faham/baca dan ikut..!!).

1987 – Setelah tragedy Memali 1985, kami dan seluruh nenek moyang Bani Hasyim ini dikerah agar jangan lagi bergaduh sesame Bani Hasyim/sesame Melayu. Kita setuju masuk Malaysia, mana boleh kita nak lawan pula kerajaan Malaysia..?? Maka Pertubuhan Kerabat Long Gaffar ditubuhkan khusus untuk darah penjajah Bani Hasyim ini bernaung. Khazanah Datuk Perdana, Nik Ahmad Kamil, Cik Siti Wan Kembang dikumpulkan setempat. dan tidak boleh dipolitikkan kerana ini fakta sejarah benar keluarga eratus tahun yang dicatat oleh Muzium, arkib dan pengarang Istana. Arwah YM. Hj. Nik Lah bin Hj. Nik Mat selaku pemegang wasiat selain aset tanah, yang lebih penting semua 22 kitab tersebut akhirnya bersetuju YAM Tengku Faisal-datuk saudara As-Sultan Muhammad V, sebagai YDP pertama, dan urusan pengajian 22 buah kitab Cik Siti Wan Kembang diserahkan kepada beliau. Kitab di bawa ke Machang (Long Gaffar didaftar di Jajahan Machang).

Hasan anak Limau/Hasan anak Rimau mengasakan fahaman songsang guna kitab Long Gaffar. Dapat diatasi oleh pihak kerajaan, namun berpindah kepada menantunya Ayah Pin ke terengganu. Kiitab diharamkan edaran buat seketika kecuali anggota dalaman kerabat sahaja.

Ahli-ahli kerabat dipanggil menjalani kursus kepimpinan 5M oleh D1-PKLGK(yang tua-tua), khuatir ada maklumat risikan kerabat yang sentiasa berada Bukit Aman, ada unsur Politik cuba menggugat Sultan. Kerabat dilatih dengan lebih 300 hujjah jika berdepan dengan mana-mana ahli politik anak melayu(yangbukan Bani Hasyim dan ahli kerabat Istana).

Selain dipaksa(ugutan bunuh/petir/halau/terkeluar dari kerabat - oleh yang tua-tua ala ragging sekolah menegah teknik atau mngkin kaedah Hitler ke atas semua yang disenaraikan generasi ke 37, 38 dan 39 Ahlul-Bait - dikira dari Ali KWJH). Yang telah menguasai semua 22 kitab diarah keluar dengan pelbagai tugas khas lagi amat sulit dengan protokol "Taqiyyah"(masuk ke dalam masyarakat umum mengikut budaya mereka, dan mengasingkan yang bijaksana/Alumni SBP/IQ 9A1 SPM atau ke atas/Al-Hafiz untuk ditarik kedalam program penyebaran doktrin yang dirangka oleh Tan Sri Nik Ahmad Kamil sejak beliau di London 1920an)

(Benar beberapa tahun selepas itu ada cubaan tabal raja lain. namun berjaya dipatahkan oleh persiapan awal yang amat rapi lagi teliti itu. ini diaorang tak bagi dedah ditil laa kepada rakyat jelata).
ilmu Islam.sebab itulah mereka hebat hingga berjaya menjadikan Islam hari ini dianuti lebih 300 juta di Asia Tenggara. ok...pakat2 beli kitab mereka dulu beratus tahun..

KITAB YANG MEMBEZAKAN FAHAMAN RAJAMELAYU/BANI HASYIM DENGAN LAIN-LAIN ISLAM
TAUHID


K1. Faradatul faraid ( RM 7.50 ) - 1800 - PATTANI
K2. Tuntunan Ibadat ( RM 9.00 ) - 1970, BEKAS MUFTI P.PENANG/MALAYSIA

FEKAH

K3. Munyatul-Mushalli ( RM 9.00 ) - 1756M-MAKKAH(HUDUD KELANTAN)
K4. Matla Al-Badrain ( RM 98.00 ) - 1900M-PATTANI
K5. Biadayatul-Hidayah ( RM 10.00 ) - 505H (AL-GHAZALI)-THOS, IRAN
K6. Muhimah (suami isteri mukmin) (RM 15.00 ) - 1850M - PATTANI

TASAUF

K7. Nur Muhammad ( RM 3.50 ) - 3000 B.C BANI ISRAEL/1350M-MAJAPAHIT II
K8. Pati Rahsia ( RM 8.00 ) - 1946(UMNO)
K9. Mengenal Diri Dan Wali Allah ( RM 8.50 ) - 1974M, KELANTAN.
K10. Pengantar Ilmu Tarikat & Tasauf ( RM 16.00 ) - 1985M, INDONESIA
K11. Futuh Al-Ghaib ( RM 10.00 ) - 475H (SYEIKH ABDUL QADIR AJ-JILANI), IRAQ.
K12. Al-Hikam ( RM 16.00 ) - 900M(SYEIKH IBNU ATI'ULLAH), IRAQ
K13. Minhajul Abidin ( RM 18.00 ) - 500H/900M, THOS, IRAN.
K14. Nasihat Tokoh-Tokoh Ulama Islam Dunia ( RM 9.00 ) - 1990, PERAK- MALAYSIA
K15. Sejarah Kekeramatan 99 Wali Allah ( RM 49.00 ) - 1900, MESIR

SEJARAH/TAFSIR/HADIS

K16. Tafsir Al-Quran ( RM 38.00 ), MAKKAH.
K17. Hadis Sahih Muslim ( RM 40.00 ) - 200H, BAGHDAD.
K18. Sejarah Nabi-Nabi ( RM 6.00 ) - 1900M(SINGAPORE)
K19. Sejarah Wali Songo ( RM 15.00 ) - 1995M(KELANTAN)
K20. Insan Teladan Sepanjang Zaman (RM 20.00 ) - 2000M, MALAYSIA.

PERUBATAN & ISTIKHARAH/FALAK

K21. Tafsir Mimpi Ibnu Sirrin ( RM 39.00 ) - 1300M, MESIR.
K22. Panduan Rawatan Perubatan Dengan Al-Quran Dan Sunnah (RM 20.00) - MALAYSIA

Jumlah 1 Set ( RM 416.50 )

1988 - Krisis Hakim negara Tun Saleh Abbas di pecat oleh Tribunal khas.

1993 – USA dapat mandat PBB untuk serang Iraq yang cuba merampas hasil bumi Kuwait ala Jepun dan Nazi era 1930an(guna kuasa tentera – pasti gagal Islam). Malaysia terpaksa menyetujui draf serangan Negara bersekutu di bawah PBB.

1997 – 31 Ogos Hari merdeka Malaysia, Puteri Diana mati kemalangan penuh ngeri dan menggemparkan seluruh dunia. Ekonomi Malaysia dan dunia merudum. Krisi dalaman UMNO.



ERA 2000- 2100M

1999 - 31 Ogos YM. Nik Lah Nik Mat, pemegang wasiat Istana Pattani terakhir dengan kelahiran Tunggal, meninggal dunia dan meninggalkan anak-anak seramai 8 orang serta berpuluh cucu dan cicit, serta khazanah kitab jawi nenek moyang Bani Hasyim ini untuk diterapkan ke dalam PKLGK(untuk diterjemah dan disebar dalam versi melayu) di atas dan sebahagiannya masih perlu diterjemah ke rumi oleh cucu cicitnya dalam PKLGK untuk rakyat melayu umum.

2001 – Constain Group, syarikat kontraktor binaan dan kejuruteraan Awam terbesar dan tertua di Bursa London di beli oleh Intria (anak Syarikat UEM Berhad) di bawah Khazanah(Pemegang aset Melayu/Bumiputera). Bangsa Melayu mengkagumkan seluruh dunia kerana kerugian berbilon pound Constain yang hamper muflis dan tidak mampu ditanggung oleh kerajaan British/Istana Buckingham tiba-tiba mendapat bantuan langsung dari Konglomerat Raja-Raja Melayu, hingga ia mampu berdiri teguh semula di mana semua oraganisasinya diserapkan dengan jentera Teknikal Bangsa Melayu diketuai Datuk Ir. Dr. Ramli bin Mohammad. -penyumbang awal MQTK (Sekarang 2010, UEM diketuai CEO Datuk Ahmad Pardas).


APAKAH YANG MENGEJUTKAN BANI HASYIM GENERASI KE-40 RASULULLAH SAW AKHIR ZAMAN..??

MQTK ABAD KE-21

2003 – Utusan Malaysia umum Gerhana Bulan dan matahari serentak dalam ramadhan yang ditunggu semua ahli kitab yahudi, nasrani dan Islam kerana tanda Messiah bagi Yahudi dan /atau Imam Mahadi bagi umat Islam/Pinpinan dari Allah terakhir sebelum era Nabi Isa bermula. Tun Mahathir didesak letak jawatan. Tun Abdullah Badawi ambil alih PM ke-5 Maaysia. Pegang Pengerusi OIC, tetapi gagal laksana kitab Raja Melayu ke semua 57 negara OIC. Diamkan surat PKLGK. Dapat Pencen Penuh PM dan seorang bini idaman sejak muda..!!

2004 – Tsunami melanda Aceh. 300 ribu maut. Malaysia sedikit kena tempias di negeri pantai barat namun kematian kurang 1000 orang. Markas dijadikan ISTANA-4 Isteri Ayah Pin, yang Mengaku Imam Mahadi dan mewakili kerajaan langit di dalam naungan bumi Raja Melayu, dibakar oleh pihak kerabat Istana Raja-Raja Melayu(termasuk MQTK dipaksa ikut serta) setelah kuasa undang-undang dan politik gagal selesai masalah ajaran aqidah songsang sesat beliau.

2006 - Wakil MQTK ke Kaabah, Ir. Nik Syukri Nuawi(melalui D1-MQTK Tok Ayah Bidin Jedok) dan mengesahkan 313 Bani Hasyim adalah dari "MELAYU". Persediaan dirangka mengikut petunjuk alam semulajdi dan juga arahan dari semua 40 ahli kasyaf dan para ahli zikir tertua sahaja. 40 jenis senjata Faqir mula dibuka, diabahagi/diagihkan kembali kepada semua wakil/penjaga kubur 40 Wali Allah Kelantan terdahulu yang mana wirid itu akan di baca sewaktu berziarah ke kubur mereka secara serentak, dan boleh mewujudkan kejadian aneh atau luar biasa atau mematikan/melumpuhkan musuh serta merta tanpa menggunakan sebarang senjata. Unit Tahfiz dan Ketua Unit D7-MQTK diamanahkan menjaga semua amalan era HM Cik Siti Wan Kembang memenggal leher King Ramakhamkheng tersebut dan wajib dilancarkan pada bila-bila masa mengikut arahan D1-MQTK.(jika organisasi MQTK tergugat)

2007 - Kami semua dipanggil ke Mesyuarat Agung Pertubuhan Kerabat Long Gaffar Kelantan, kami dimaklumkan terpaksa mencari sendiri pengganti Tok Ayah Awang(dan semua D1-MQTK) yang selama ini tempat bergantung/mengadui bila ada kerabat terlanggar pantang, gagal rukun haji, diserang sihir siam dan sebagainya yang ramai setiap ahun seluruh 10 Jajahan dan seluruh negara. Urusan kerabat Bani Hasyim makin rumit bila terlalu ramai kerabat di era/abad ini. Kelantan sahaja lebih 700 ribu. belum campur yang dari luar. Satu entiti lain dicadang dan disokong oleh yang tua-tua termasuk Datuk Mufti sendiri, YM. Ayahku Iskandar (Engku Iskandar) dan ramai lagi. Kitab swasiat Ketua Wali 7 Bapa Kesultanan Melayu, sekali lagi berpindah oragnisasi.

2008 - Atas sebab yang tidak didedahkan kepada kami,(D3) oleh semua yang tertua(D1), YM Nik Mohd Kamal bin Hj. Nik lah (D8-MQTK) diarah hantar surat untuk ganti Perdana Menteri secara muslihat guna petunjuk Pati Rahsia (hantar sesuatu yang dijampi khas dengan asma dan menggunakan cop mohor nenek moyang, yang telah diketahui dan diyakini tidak akan dilayan, dan automatik akan tewas/jatuh/tersungkur/kalah/tertolak). Benar akhirnya Najib terpaksa diangkat ganti walaupun belum uzur syarie. Ketua Ulama Pattani mewakili lebih 2000 ulama berjumpa dan memohon Satiq dilancar untuk runtuhkan kerajaan Thaksin, Thailand. Thaksin akhirnya tewas dalam rampasan kuasa oleh General Sonthi beragama Islam.Kitab dicetak dengan drastik tanpa peduli institusi politik lagi dengan bantuan dan kerjasama semua pihak termasuk 17 syarikat penerbit dkenalpasti boleh menjana pendapatan organisasi untuk pasaran lebih 300 juta pembaca versi melayu asia tenggara. 17 Syarikat bumiputera tersebut adalah ;


17 SYARIKAT PENERBIT TERBESAR MALAYSIA TERLIBAT BEKALAN
KITAB MQTK ;(30-40% Untung untuk anda, jika anda terus kepada penerbit)

1. K1, K3 : Jabal Maraqy Enterprise - Kota Bharu, Kelantan.
2. K2, K14 : Pustaka Muda, - Ipoh, Perak.
3. K4 : Bina Iman Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.
4. K5 : Pustaka Darussalam Sdn. Bhd. - Alor Setar Kedah
5. K6 : Al-Hidayah Publication Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
6. K7 : Jaafar Rawas Sdn Bhd. - Kota Bharu, Kelantan.
7. K8 : S/U MQTK, - Kuala Lumpur.
9. K9, K10, K11 : Pustaka Aman Press Sdn. Bhd. - Kota Bharu, Kelantan.
10. K12, K13 : Victory Agency Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
11. K15 : Pustaka Al-Shafa Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
12. K16 : Tafsir Al-Quran PT. Syamil Cipta Media Sdn Bhd. - Kuala Lumpur.
13. K17 : Klang Book Centre Sdn.Bhd. - Kuala Lumpur
14. K18 : PT Bina Ilmu, - Kuala Lumpur.
15. K19 : Al-Kafilah Enterprise, - Kota Bharu Kelantan.
16. K20 : Darul Numan Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.
17. K21,K22 : Crescent News Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.

(RUJUKAN SEMUA BANI HASYIM KERABAT MQTK SEJAK 1756M)

2009 – Datuk Seri Najib dilantik PM ke-6. KDN/Pendaftar/Istana arah PKLGK tubuh satu lagi entity Bani Hasyim yang lebih terbuka untuk khusus sebar semula semua kitab Majapahit II yang tertangguh 50 tahun lebih..
Jan. 2009 – AJK Long Gaffar Kelantan mula bentuk organisasi pemuda MQTK untuk sambung tugas nenek moyang sejak lebih 1400 tahun itu dengan pemilihan lebih 300 kerabat Bani Hasyim terbaik dan terbijak(kerjasama KPM) dari alumni SBP/MRSM atau yang mencapai IQ minima 146 mata dan ke atas, untuk mengkaji, meneliti terjemah kitab dengan bahasa terbaik dan seterusnya membawa pendedahan kepada umum rakyat jelata dengan kaedah tertentu, melalui hanya satu saluran organisasi Bani Hasyim yang sah berdaftar dengan Raja-Raja Melayu, itulah MQTK. 22 Kitab MQTK disahkan oleh ISTAC/IIUM di mana lebih 50 profesor pelbagai bidang Ilmu Islam dari lebih 50 negara OIC dunia bernaung. Terjemahan untuk 57 bahasa negara lain diusahakan bersama dengan kontrak tertentu di wakili YM. Prof. Dr. Hj. Muhammad Uthman El-Muhammady, anak Kelantan Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2007.


PERANCANGAN TAN SRI NIK AHMAD KAMIL UNTUK MELAYU MENJAJAH DUNIA(DENGAN ILMU DAN KEFAHAMAN) DIBUKA KEMBALI DAN DISAMBUNG OLEH JENTERA BARU BANI HASYIM - MQTK.


Julai 2009 MQTK didaftar. Kitab diwajibkan kepada semua ahli MQTK dan sedang dimayakan(online storage) untuk versi Melayu rumi dan gaya bahasa termoden/terbaru agar semua rakyat malaysia terdedah termasuk ilmu teknikal Islam sebenardalam Pati Rahsia, bukan hanya alumni pelajar sekolah teknik kuantan sahaja...free of charge..!!

Sept. 2009 – Semua khazanah kitab sahaja(keris/mahkota/tongkat khutbah dan lain2 kami tak mahu) dipindahkan kepada MQTK dan diarahkan untuk sebaran umum rakyat untuk atasi kejala social anak zina kerana jahil murakkab.(sambil mereka suruh kami cari untung...berhenti dulu berperang sekejap). Anakanda kepada arwah penggasas PKLGK, YM Nik Mohd Kamal selaku wakil dan AJK bagi mewakili Syed Kuning-Datuk Perdana-Datuk Syed Kadok mengizinkan semua kitab dipindah kepada satu lagi Pertuuhan Bani Hasyim yang boleh bercampur dengan semua yang bukan Bani Hasyim, tetapi ikut setia.
Dis. 2009 – Pejabat Aduan Rasmi Bani Hasyim Asia Tenggara dilancar dan di buka untuk kerabat mengadu urusan sulit dalaman masalah keluarga seperti anak luar nikah, gagal rukun haji, bala penyakit jasad yang misteri, terlanggar pantang, mangsa sihir siam/Buddha dan pelbagai lagi di Kg. Bandar di tanah percuma pemberian Sultan Muhammad IV kepada nenek moyang MQTK. Kaum kerabat di luar Kelantan dikerah balik agar angunkan berates ekar tanah tinggalan arwah generas terdahulu yang majoritinya terbiar, kerana lebih 800 ribu berhijrah keluar negeri akibat struktur ekonomi tidak menentu di bawah kuasa politik semasa.(tiada banyak peluang kerja swasta, kecuali kerajaan).

Manakala Melaka, 500 tahun selepas Portugis, natijahnya, kini(1900-2000) - melaka berada dalam Malaysia tanpa institusi sultan, tetapi semua kitab telah tiada lagi habih jadi jahil teruk terpaksa buat sekolah mengandung setelah segala kitab kesultanan mereka dipindah ke Majapahit II semula di era Puteri Saadong dan Raja Abdullah. So, semua rakyat melaka kena beli dengan Majapahit II...

2010 - Kitab golongan yang dikisahkan dalam sejarah panjang 900 tahun di atas hanya nak bawa satu jer kepada kita....400 jam ilmu mereka dari 22 kitab ..bukan hanya jimak, mereka DULU-DULU arif semua cabang ilmu agama iaitu Tauhid, Fekah, Tasauf, Syariat, Tarekat, Hakikat, Makrifat, falak, matematik, dan arif semua urusan man power, material, machinery, masa dan money(5M). Justeru seluruh wakil 22 Alumni SBP termasuk MRSM dan Tahfiz serta ahli MENSA negara dikumpulkan di dalam unit-unit khas di dalam MQTK dengan peruntukkan sulit bernilai di luar jangkaan manusia biasa untuk satu projek melibatkan lebih 6 billion manusia akhir zaman ini untuk tempoh selama 99 tahun. Dan bagi pengurusan keuntungan kontrak besar inilah ianya diserahkan kepada Jurukur Bahan (bukan ahli bidang agama), tetapi dengan perjanjian semua pihak berkuasa agama berdiri teguh di belakang bila diperlukan(ISTAC/IIUM/Pondok/Tahfiz/Ahli Kasyaf/Ahli Laduni/Ahli zikir @ Pertapaan etc.).

SELURUH PEMBESAR TERTUA NEGERI BERGABUNG MEMBERI SOKONGAN PADU KEPADA MQTK - ERA FB.

Nov. 2010 - Datuk Biji Sura bagi pihak seluruh Majlis Orang Besar-Besar Istana Kelantan, sebagaimana Datuk Kaya Perba Mufti Kelantan dan ISTAC/IIUM serta Pendaftar Pertubuhan/KDN bersetuju semua urusan sebaran kitab Istana ini dikemudi oleh MQTK, walaupun ketua/jurumudi bukan alim ulama(aliran Teknikal dan bekas Jurukur Bahan syarikat British) atau khusus dari aliran keagamaan sebagaimana YDP organisasi Bani Hasyim terdahulu mesti, dari aliran tersebut (YDP. PKLGK adalah Prof. Dr. Engku Ibrahim - PhD dalam Pengajian Islam UM). - Walaupun ramai juga ynag komplen. Tetapi adab dalam Bnai Hasyim, diam dengan pilihan petunjuk Istikharah ahli-ahli yang arif tua-tua dan masih ada.

2010 MQTK dengan kontrak 30-40% dari jumlah jualan/pedapatan bersih sebagai imbuhan berkerjasama dengan Raja-Raja Melayu bagi semua kitab dan lain-lain produk kemudiannya bernilai leih RM 1 Trillion untuk selama 99 tahun(40+59), dengan perjanjian menghidupkan Tahfiz negara/di bawah Bani Hasyim/kerbbat Istana semua Raja-Raja Melayu seluruh negara(taja dari duit keuntungan kontrak organisasi), diarah berada di FB untuk berdepan semua jenis musuh Raja-Raja Melayu secara “Soft Way”(tanpa peluru & hukuman bunuh) tak kira siam, nazi, melayu munafiq, yakuza, mafia etc..etc...janji musuh...kasi hentam sama dia...hanya dengan ayat-ayat Al-Quran.!!
Setakat hari ini...ramai jugak laa yang dah mampus lawan raja2 melayu ni...selain Yakuza, Mafia, Nazi, komunis...anak melayu antaranya Mona Fendy, Mohd Amin Razali(Al-Maunah), Rashid Maideen, syamsiah fakeh-dihalau, dan sebahagiannya bukan dihalau, tetapi mampus dengan sendiri belum sempat lawan lagi.!!

TAMAT LAPORAN RINGKAS YANG DIIZIN DIDEDAHKAN KEPADA UMUM. DIARY PENUH TAN SRI NIK AHMAD KAMIL UNTUK JAJAH DUNIA DENGAN KOMANWEL 1928 - 2100M : SILA JUMPA S/U MQTK SENDIRI.
31 disember 2010.
______________________________________________________________________________

2011 : CATATAN KRONOLOGI BANI HASYIM KELANTAN(MQTK) ERA 2000-2100M DISAMBUNG OLEH SETIAUSAHA MQTK : YM. NIK SYAIDINAL UMAR HJ. CHE SOLAHUDIN.

- Hikayat Seri kelantan.(Sejarah nama dan asal usul kampung kelantan sejak 1000M - 2000M, MQTK Archive) – Manaqib Bani Hasyim MQTK/Melayu Karangan Istana Majapahit II disambung untuk era 1400-1500/2000-2100) oleh YM. Nik Syaidinal Umar Che Solahuddin dari nenek moyang terdahulu.

Dis. 2010 - Karangan Sejarah Istana HM Cik Siti Wan Kembang bagi Hikayat Seri Kelantan Abad ke 15, 1400-1500 Hijrah/2000-2100M, atau Jilid ke-4 atau “D”(Buku daftar keahlian Bani Hasyim Syeikh Husin Jamadil Kubra-Cik Siti Wan Kembang – Tok Limbat – Tok Syed Kadok-Syed Kuning Kelantan sekarang “Jilid D”. Satu buku untuk jumlah tertentu satu abad/100 tahun) telah dipersetujui semua 40 wakil kerabat yang bersidang, akan disambung ole YM. Nik Syaidinal Umar bin Hj. Che Solahudin, yang telah diarah terlebih dahulu mengarang tafsir Al-Quran hingga diterima di Kaabah (kaedah khas Bani Hasyim) dan telah disempurnakan di Hadapan Kaabah pada Oktober 2010 oleh Naqib Pasir Puteh YM. Mohd Zaem bin Zainal Abidin(Sahih diterima sentuh/kucup Hajaral Aswad) dengan jayanya setelah mendapat arahan pihak Baitul Makmur melalui arwah Tok Ayah Mat Jibril pada Oktober 2008.

Kubur/pemakaman baru bagi semua Bani Hasyim Genersi Jilid D(semua generasi baru ditanda denagn Abjad "D". D1,-D9 dan juga D10-MQTK, bukan lagi "C". Generasi Bani Hasyim dalam buku senarai nama jilid C 1900-2000, telah meninggal dunia majoritinya) ini sedang diproses untuk kelulusan pihak berkuasa tempatan dengan kerjasama YM. Datuk Biji Sura Kelantan.(Majlis Orang Orang Besar Istana Bani Hasyim Kelantann 1756-2010M, D1-MQTK).
FINAL 1 MALAYSIA ;

United munafiqin nation organisation keno lawan dengan united mukminin nation organisation....!

Tan Sri Nik Ahmad Kamil dah reka istilah relevan dalam umno tu sambil bergurau senda minum teh dengan nenek moyang kami....nak ceirta anak melayu akhirnya hanya ada satu antara dua pilihan....itulah JERAT RAJA-RAJA MELAYU (Royalty To King & Country)...sapo caci cela Raja Melayu boleh masuk umno muhib......juga di malaysia....dan lawan umno mqtk..!!

Allah jua terbaik.amin.
(Terima kasih semua unit yang sediakan terjemahan rumi Hikayat Sri Kelantan)

1 comment:

  1. Catatan sejarah yg hebat. Kenapa ianya tidak dipopularkan Dato?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.