AKADEMI SILAT SENI GERAK MAKRIFAT (ILMU KEBATINAN)

AKADEMI SILAT SENI GERAK MAKRIFAT


ILMU PERSILATAN DAN PERUBATAN (KEROHANIAN) WARISAN SYEIKH PENDITA MAHAGURU ADI PUTRA, SUNAN KALIJAGA DAN TOKKU PALOH

ILMU KEROHANIAN DALAM KATEGORI ILMU GHAIB ( SILAT BATIN SUNAN KALIJAGA@GERAK FAQIR) & ILMU SYAHADAH (SYAHADAT TOKKU PALOH@TITIK 9)

Thursday, September 13, 2012

PENDEKAR SUFI - PENGASAS AKADEMI GERAK MAKRIFAT



Dalam pakaian pendekar Gayong, bengkung pelangi kuning cula 5 , bengkung terakhir sebelum meninggalkan gelanggang Gayong kerana ingin mendalami bidang Tauhid Tasawwuf dan ilmu-ilmu lain yg di warisi ulama sufi seperti Ilmu Persilatan (Silat Batin Sunan Kalijaga warisan Syeikh Malaya@Sunan Kalijaga) dan Ilmu Perubatan Kesufian (Penyembuhan Tapak Tangan )


Gelanggang Silat Seni Gayong Malaysia di bawah pimpinan Cikgu Mustapa Kamal di Ampang, majlis penyampaian bengkung oleh Dato' Mohd Said bin Hj.Mohd Saman, Yang Di Pertuan PSSGM Hulu Langat.


Semasa membuat Demonstrasi Gayong di Menara UiTM tahun 1987. Saya mempersembahkan permainan simbat berpasangan.di bawah asuhan Cikgu Hamzah Ahmad.


Bersama Pasukan Silat Gayong Sek.Men.Teknik, Ipoh bersama piala kemenangan semasa Pertandingan Kejuaraan Silat Gayong Negeri Perak , gelanggang di bawah Cikgu Mohd Amin Hamzah.


Penyampaian Bengkung oleh Datok Mahaguru Meor Rahman di gelanggang Kampung Manjoi Ipoh pada tahun 1983 sempena Kejuaraan Silat Seni Gayong Negeri Perak di bawah pimpinan Cikgu Mohd Amin Hamzah.


Bersama Piala Pusingan dan Piala Johan Negeri Perak Tahun 1983. Kenangan terindah sepanjang hayat di mana di majlis ini saya dan pasangan mempersembahkan Permainan Senjata Pisau di hadapan para hadirin dan yang paling istimewa di hadapan Datok Mahaguru Meor Rahman sendiri.


Kini, mendukung amanah untuk mengembangkan Silat Batin Sunan Kalijaga ( GERAK FAQIR - Persilatan & Perubatan), "pabila datang yang haq, akan terhapus yang batil"


Bersama isteri (keturunan Sultan Demak Raden Fatah ) di hadapan Makam Sunan Kalijaga@Syeikh Malaya  di Kota Demak , Jawa Tengah setelah mendapat arahan untuk menziarahi makamnya.


Di persilakan masuk ke kawasan pemakaman Sultan Demak l, Raden Abdul Fatah Al-Akbar (kawasan larangan) di dalam kawasan Masjid Agung Demak, Kota Para Wali Jawa Tengah.


Di hadapan Makam Sunan Bonang, guru pembimbing Sunan Kalijaga, Jawa Timur.


Dengan Ilmu Perang Wali Songo ,  Gerak Faqir (Silat Batin) Sunan Kalijaga, saya memimpin pelajar saya Mengenal Tuhan dengan kaedah mengEsakan  Af`al, Asma', Sifat dan Zat Allah Taala dengan cara yg telah di sampaikan kepada saya , "aku mengenal Tuhanku dengan Tuhanku".

12 comments:

  1. as salaamu'alaikum...tak sengaja masuk sini..rupanya Zul...kita satu dorm di Perindu (jati?) dulu...sekali dgn asyaari..kamarudin..

    ReplyDelete
  2. Terimakasih diatas sokongan tuan, insyaAllah perjuangan akan diteruskan .

    ReplyDelete
  3. Salam tuan...setelah saya membaca dan meneliti artikel tuan,saya mula mendapat info serba sedikit. Apa yg menarik perhatian saya adalah foto tuan memakai blangkon berwarna coklat. Saya juga mempunyai blangkon yang ada ciri2 design yang hmpir sama dgn blangkon tuan. Blangkon tersebut berwarna coklat berjalur hitam,berekor yang dihadiahi oleh seorang guru kiyai dari Indonesia melalui anak muridnya kepada saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salan wbt saudara Asrul. Terimakasih kerana membaca artikel saya. Saudara tahu apa maksud hadiah blangkon itu?

      Delete
  4. Saya pun x tahu tuan...yg saya tahu rakan sy berikan kpd sy. Katanya kiriman dari gurunya(kiyai maksom-jika sy x silap) dari indonesia. Ketika itu beliau baru pulang dari sana.

    ReplyDelete
  5. Bukan le tuan...saya ni bkn pengasas ape2 pertubuhan...org kebanyakan aje..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.